Ingatlanfejlesztés idővonal
Ingatlanfejlesztés projekt megvalósításának és értékesítésének menete
Ingatlan állapota:
Értékesítés menete:
A teljes projekt; 4. ütem, 4. épület
terveinek rövid ismertetője/ leírása
(esetleg látványtervek)
1. épület
jelenlegi állapotáról képek,
tervek (épület tervei, megvalósítás ütemezése),
látványtervek (?)
Weboldal:
Új weboldal készítése a saját beruházás projekthez.
egységbe illő, de kicsit feltűnőbb designnal
Jelenlegi állapot és rendelkezésre álló anyagok alapján:
-
Telek és megközelíthetőség,
-
Teljes összkép bemutatása (4 ütem – 4 épület)
-
1. ütem, 1. épület terveinek bemutatása
Facebook oldal:
Facebook oldal alapbeállítások, alaptartalom kialakítása.
Grafikákkal, a weboldal designjával egységesen.
Jelenlegi állapot és rendelkezésre álló anyagok alapján…
YouTube csatorna:
Csatorna létrehozása, anyagok feltöltése.
Jelenlegi állapot és rendelkezésre álló anyagok alapján…
(1. épület) Alaprajzi tervek, látávnytervek
Szintek, helyiségek, terek, falak; akár csak tájékoztató jelleggel.
Belsőépítészeti látványterv(ek)
Mint alternatíva.
Ingatlan.com profil és hirdetés:
Hirdetés létrehozása az ingatlan.com platformon a rendelkezésre álló anyagok alapján.
Weboldal frissítése:
Saját beruházás projekt weboldalának tartalmi frissítése az új anyagok alapján.
Facebook oldal frissítése és "terjeszkedés":
Facebook oldal alaptartalmának frissítése az új anyagok alapján.
Alaptábor kialakítása: ingatlanfejlesztéssel- és értékesítéssel-, valamint családi házakkal-, othonokkal-, építészettel kapcsolatos csoportok listázása, csatlakozás, tartalom megosztás.
Automatikus válaszüzenetek beállítása, érdeklődők és üzenetek kezelése. Átirányítás a weboldal és YouTube felületekre. Szűrés: komolyabb érdeklődők szűrése, listázása, megosztása (megbízó féllel).
YouTube csatorna frissítése:
Csatorna frissítése az új anyagok alapján.
Tervezett anyagok:
„Ingatlanséta” videó a látványtervek alapján?
Videó „diavetítés” jelleggel: az alaprajzi tervek és belsőépítészeti látványtervek egymás mellé illesztése?
Képgaléria.
PDF formátumú bemutatóanyag a weboldal lapján.
Megbízó fél által rendelkezésre bocsátott anyagok alapján.
~ 2024.05.
Szerkezetkész állapot
Ingatlan.com:
Hirdetés frissítése az új anyagok alapján.
Új hirdetés létrehozása más profilokból.
Üzenetek kezelése: Átirányítás a weboldal, Facebook és YouTube felületekre. Szűrés: komolyabb érdeklődők szűrése, listázása, megosztása (megbízó féllel).
Weboldal frissítése:
Saját beruházás projekt aloldalainak tartalmi frissítése az új anyagok alapján.
Facebook oldal frissítése:
Hirdetési anyag összeállítása, kampány beállítása és kezlése. (kezdetben akár alacsonyabb költségkerettel)
Facebook oldal tartalmának frissítése az új anyagok alapján.
Tartalommegosztás releváns platformokon.
Érdeklődők és üzenetek kezelése. Átirányítás a weboldal és YouTube felületekre. Szűrés: komolyabb érdeklődők szűrése, listázása, megosztása (megbízó féllel).
YouTube csatorna frissítése:
Csatorna frissítése az új anyagok alapján.
Tervezett anyagok:
Drón- és/vagy kézikamerás ingatlanséta videó?
Videó „diavetítés” jelleggel: a szerkezeti képek és belsőépítészeti látványtervek egymás mellé illesztése.
Képgaléria.
- Frissített PDF formátumú bemutatóanyag a weboldal lapján.
Megbízó fél által rendelkezésre bocsátott anyagok alapján.
~ 2024.?
Kulcsrakész állapot
Ingatlan.com:
Hirdetés frissítése az új anyagok alapján.
Új hirdetés létrehozása más profilokból.
Üzenetek kezelése: Átirányítás a weboldal, Facebook és YouTube felületekre. Szűrés: komolyabb érdeklődők szűrése, listázása, megosztása (megbízó féllel).
Weboldal frissítése:
Saját beruházás projekt aloldalainak tartalmi frissítése az új anyagok alapján.
Facebook oldal frissítése:
Új hirdetési anyag készítése, kampány beállítása és kezlése.
Facebook oldal tartalmának frissítése az új anyagok alapján.
Tartalommegosztás releváns platformokon.
Érdeklődők és üzenetek kezelése. Átirányítás a weboldal és YouTube felületekre. Szűrés: komolyabb érdeklődők szűrése, listázása, megosztása (megbízó féllel).
YouTube csatorna frissítése:
Csatorna frissítése az új anyagok alapján.
ÚJ tervezett anyagok:
Drón- és/vagy kézikamerás ingatlanséta videó.
Videó „diavetítés” jelleggel: az elkészül épület teljeskörű bemutatása.
Képgaléria.
- Új, frissített, PDF formátumú bemutatóanyag a weboldal lapján.
Légi- és kézikamerás felvételek készítése, kisfilm készítése és allóképek rögzítése.
~ 2024.?
Értékesítés.
Minden anyag és platform rendelkezésre áll.
A hirdetések működnek, a Facebook- és ingatlan.com platformok érdeklődőit (igény esetén) szűrjük, átirányítjuk, így megbízó félnek már csak a komolyabb vételi szándékkal rendelkező érdeklődőkkel kell foglalkoznia.
Ha valóban azt gondljuk, hogy piaci ár alatt vagyunk, akkor bízhatunk benne, hogy mindezen munka és platformkihasználás elegendő az ingatlan értékesítéséhez.
Első körben az influenszereket, ingatlanosokat kihagyjuk és nélkülük próbáljuk meg az ingatlan értékesítését. A harmadik félnek fizetett díjakat első körben a minimumra szorítjuk (pl. csak Facebook hirdetések), így a lehető legalacsonyabb költségkerettel tudjuk meg: eladja-e a kedvező ár- érték arány az épületet.
Amennyiben az ingatlan nem kerül eladásra vagy gyorsabban kívánunk eredményt elérni, potenciális vevőket találni, a további lehetőségek a követlezőképpen és sorrendben alkalunának:
- Ingatlanos promoterek, influenszerek bevonása (pl. Csorba Dániel)
- Facebook tevékenység erősítése (hirdetések és posztok), további kapcsolatépítés.
Ezen további értékesítési metódusokhoz is szükség lenne az eddig elkészített anyagokra, ezek ekkor már szerencsére rendelkezésre állnak.
A promoterek, influenszerek bevonása előtt érdemes megfontolni a következő kockázati tényezőt:
ha promotereknek fizetünk, akiknek releváns követői táboruk van, sikeres adásvétel esetén jóval kevesebb pénzt fordítottunk az értékesítésre, mintha 3-4%-os sikerdíjat fizettünk volna egy ingatlanirodának.
Ha azonban nem születik siker a meghatározott/ elképzelt időn belül, és ingatlanirodát bízunk meg, akiknek a sikerdíjat megfizetni vagyunk kötelesek, akkor az influenszerekkel való hirdetés költségeit talán „megspórolhattuk” volna.
A mi tapasztalataink alapján: az ingatlan megfelelő ár- érték aránya és minőségi bemutatóanyagok, ill. platformok felhasználása sokszor elegendő lehet a vevő megtalálásához. Amennyiben ez mégsem sikerül, a piac-, a gazdasági helyzet-, ill. egyéb tényezők és körülmények fontosabbak lehetnek, mint egy ingatlaniroda kapcsolati hálója és talán célszerűbb várni vagy az árat minimális mértékben csökkenteni. (120M Ft-os árral egy átlag iroda díja akár 4,8M Ft is lehet.)